Bilgilenen insan değişir, dönüşür ve dönüştürür. Kendini bilmek olan değişim, duygularını yönetme sürecidir. İnsan kendi benliği ile yüzleşmeyi göze alabildiği ve dönüşümü istediği oranda farklılaşır. İnsan, arka planında neye değer veriyorsa, onunla yaşayacaktır. Onun için anlama diye derdi olanın, özgürleşme diye hedefi vardır. Anlamak için yaratılmış olan insan ancak, anlamı yakalayarak özgürleşebilir.
Elinizdeki eser, samimi bir müslümanın kendi iç dünyasındaki sorgulamaların, inanç, duygu, değer, insan ekseninde yürütülen tezekkür ve tefekkürün dışa vurumu, yazıya dökülmüş halidir. Yazar adeta bir muhasebe yaparak ve evvela nefsine seslenerek kirlenmiş olan duygu, düşünce ve davranışların, değiştirilebileceğini, aslında bunlar
Bilgilenen insan değişir, dönüşür ve dönüştürür. Kendini bilmek olan değişim, duygularını yönetme sürecidir. İnsan kendi benliği ile yüzleşmeyi göze alabildiği ve dönüşümü istediği oranda farklılaşır. İnsan, arka planında neye değer veriyorsa, onunla yaşayacaktır. Onun için anlama diye derdi olanın, özgürleşme diye hedefi vardır. Anlamak için yaratılmış olan insan ancak, anlamı yakalayarak özgürleşebilir.
Elinizdeki eser, samimi bir müslümanın kendi iç dünyasındaki sorgulamaların, inanç, duygu, değer, insan ekseninde yürütülen tezekkür ve tefekkürün dışa vurumu, yazıya dökülmüş halidir. Yazar adeta bir muhasebe yaparak ve evvela nefsine seslenerek kirlenmiş olan duygu, düşünce ve davranışların, değiştirilebileceğini, aslında bunların yönetilebilir olduğunu, hangi bilgilerle bunun sağlanacağını, doğru bilginin doğru davranışı beraberinde getireceğini, sonuç olarak, nasıl insan olunacağını anlatmaya çalışmıştır.