“Konumuz Türk ihtilalidir. Özellikle Türk ihtilalinin hak tarihidir. Konumuzun etüt ve analizlerine başlamadan önce genel olarak ihtilallerin felsefesini yapmak faydalı olur. Bu etüt, inkılabımızın yeni verimlerini, yeni kurumlarımızın ana dayanaklarını, kurallarını anlatmış ve göstermiş olacaktır.”
Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali’ne yukarıdaki cümleleriyle başlar. Bu çalışma Kemalist devrimin teorik altyapısını oluşturmaya çalışırken somut çalışmalar üzerinden verimlilik tahlili yapmaya çalışmaktadır.
Kemalist devrim öznel bir teorik nizamda ya da ideolojik bir boyutta gerçekleşmez. Kay
“Konumuz Türk ihtilalidir. Özellikle Türk ihtilalinin hak tarihidir. Konumuzun etüt ve analizlerine başlamadan önce genel olarak ihtilallerin felsefesini yapmak faydalı olur. Bu etüt, inkılabımızın yeni verimlerini, yeni kurumlarımızın ana dayanaklarını, kurallarını anlatmış ve göstermiş olacaktır.”
Mahmut Esat Bozkurt, Atatürk İhtilali’ne yukarıdaki cümleleriyle başlar. Bu çalışma Kemalist devrimin teorik altyapısını oluşturmaya çalışırken somut çalışmalar üzerinden verimlilik tahlili yapmaya çalışmaktadır.
Kemalist devrim öznel bir teorik nizamda ya da ideolojik bir boyutta gerçekleşmez. Kaynaklarını tarihsel ihtilaller sürecinden toplayan ve ideal bir nizam kurmaya çalışarak sürekli devrim ile ilerleme hedefini temel metot haline getiren devrimci bir geleneğe sahiptir.
Fransız İhtilali, Ekim Devrimi, Paris Komünü, Şeyh Bedrettin İsyanı ve Orta Çağ kalelerini yıkan nice hareketler… İhtilal mantığının felsefi kökleriyle toplumsal reflekslerini tarihi, sosyolojik, felsefi, ekonomik boyutta inceleyen Bozkurt, Kemalist ihtilal anlatısının ilk örneğini sunmaktadır.