Brecht’in 1928'de yazdığı ve ünlenmesinde çok önemli rolü olmuş müzikli epik operası. Konu İngiliz oyun yazarı John Gay‘in (1685-1732) Beggar’s Opera (1728, Dilenci Operası) adlı ballad operasına dayanır. Brecht bu eserin eylem yapısına büyük bölümüyle sadık kalmış, oyundaki şarkıları Fransız şair Villon’dan almıştır. Üç Kuruşluk Opera, suç işleme çarkında, toplumun bir imgesini yaratmaya çalışarak burjuva kapitalist ilişkilerin bir çözümünü parodili bir metafor içinde anlatır. Kapitalist dünyayı bir "Yeraltı Suç Dünyası" olarak göstermeyi amaçlar. Oyun müziği bur
Brecht’in 1928'de yazdığı ve ünlenmesinde çok önemli rolü olmuş müzikli epik operası. Konu İngiliz oyun yazarı John Gay‘in (1685-1732) Beggar’s Opera (1728, Dilenci Operası) adlı ballad operasına dayanır. Brecht bu eserin eylem yapısına büyük bölümüyle sadık kalmış, oyundaki şarkıları Fransız şair Villon’dan almıştır. Üç Kuruşluk Opera, suç işleme çarkında, toplumun bir imgesini yaratmaya çalışarak burjuva kapitalist ilişkilerin bir çözümünü parodili bir metafor içinde anlatır. Kapitalist dünyayı bir "Yeraltı Suç Dünyası" olarak göstermeyi amaçlar. Oyun müziği burada bir yabancılaştırma etmeni olarak başarıyla kullanılır. Brecht, bu oyunuyla ilk kez burjuva dramatik tiyatro ve müziğinin karşısına epik tiyatroyu ve epik müziği koymuştur.