Kuram / Felsefe
“İnsan doğasının totalitesi sadece tarihte verilidir. Tanıyabildiğimiz insan, sadece gerçekleştirilmiş imkânların koşulları altında tanıdığımız insandır.” – Wilhelm Dilthey
Doğan Özlem Dilthey Üstüne Yazılar’da tarihte bir “mutlak anlam” değil, daima değişen bir “anlamlar çokluğu” bulunduğunu söyleyen Wilhelm Dilhey’ın düşüncesini tinsellik, tarihsellik, yaşama, tarihsel akıl ve insanın bütünlüğü gibi kavramlar çerçevesinde inceliyor. Dilthey’ın düşünce ve kültür tarihinde ortaya koyduğu felsefi devrimi irdelerken bir yandan da insanın tarihsel bir varlık olarak doğayı, kültürü, tarihi ve kendini kavrama yolunda karşılaştığı sorunları/bunalımları tarihsel bir perspektiften görmesinin önündeki zihinsel perdeler
Kuram / Felsefe
“İnsan doğasının totalitesi sadece tarihte verilidir. Tanıyabildiğimiz insan, sadece gerçekleştirilmiş imkânların koşulları altında tanıdığımız insandır.” – Wilhelm Dilthey
Doğan Özlem Dilthey Üstüne Yazılar’da tarihte bir “mutlak anlam” değil, daima değişen bir “anlamlar çokluğu” bulunduğunu söyleyen Wilhelm Dilhey’ın düşüncesini tinsellik, tarihsellik, yaşama, tarihsel akıl ve insanın bütünlüğü gibi kavramlar çerçevesinde inceliyor. Dilthey’ın düşünce ve kültür tarihinde ortaya koyduğu felsefi devrimi irdelerken bir yandan da insanın tarihsel bir varlık olarak doğayı, kültürü, tarihi ve kendini kavrama yolunda karşılaştığı sorunları/bunalımları tarihsel bir perspektiften görmesinin önündeki zihinsel perdeleri aralıyor.
Dilthey’ın düşüncesini, temel kavramlarını, uğraştığı problemleri açık ve anlaşılır bir dille ortaya koyan Dilthey Üstüne Yazılar hem Dilthey’ı ve tarihselci/hermeneutik düşünce geleneğini anlamak için iyi bir başlangıç, hem de bir hermeneutikçi olarak Doğan Özlem’in tarihselci/hermeneutik felsefeye kendi düşünce ve kültür dünyamızda açmaya çalıştığı yeri görme imkânı veriyor.