Gönlünü sırlarla dolu bir deniz yap aşkta
Derinlikleri cevher dolu olsun, dalgaları nurla!
Tasavvuf...
Gönül dünyamızın ana kaynaklarından birisi. Bir derya.
Yüzlerce yıldır bize seslenmeye devam ediyor.
Bu deryanın derinlerindeki isimlerden biri de Ferîdüddin Attâr.
Sembolik diliyle her devir okundu. Mevlânâ’ya bile kaynaklık etti. Tasavvufi, hikmet içerikli hikâyeleri dilden dile dolaştı.
Esrarnâme’nin yeri geldiğinde çok samimi, içten; yeri geldiğinde ciddi ve insan ruhuna dokunan yer yer masalsı bir dili vardır. İnsanı neşelendirirken zihnini sarsar, ona aslın
Gönlünü sırlarla dolu bir deniz yap aşkta
Derinlikleri cevher dolu olsun, dalgaları nurla!
Tasavvuf...
Gönül dünyamızın ana kaynaklarından birisi. Bir derya.
Yüzlerce yıldır bize seslenmeye devam ediyor.
Bu deryanın derinlerindeki isimlerden biri de Ferîdüddin Attâr.
Sembolik diliyle her devir okundu. Mevlânâ’ya bile kaynaklık etti. Tasavvufi, hikmet içerikli hikâyeleri dilden dile dolaştı.
Esrarnâme’nin yeri geldiğinde çok samimi, içten; yeri geldiğinde ciddi ve insan ruhuna dokunan yer yer masalsı bir dili vardır. İnsanı neşelendirirken zihnini sarsar, ona aslını hatırlatır.
Attâr, mesnevi tarzındaki tüm eserlerinde olduğu gibi Esrârnâme’de de teşbih, telmih, temsil gibi birçok sanatı etkili bir şekilde kullanır. Eserlerinin etkileyiciliği sanatkârlığından gelir.
Sırlar kitabıdır Esrârnâme. Maddeler dünyasının zindanındaki insanı, eşyadan, maddeden sıyrılmaya ve ışığa kavuşmaya davet eder.
İnsanın, hakikate giden yoldaki bütün örtü ve engelleri aşmasını diler.
Gönül gözü ile erişebilir hayatın ve varlığın sırlarına. Aklın ötesine geçmektir bu. Aşkın ölümsüz şiiriyetidir.