“Evlilik bir karakter okuludur, insan karakterini yüceltmek ve eğitmek için evlenir.”
Kierkegaard Ya/Ya da’nın bir bölümünü oluşturan Evliliğin Estetik Geçerliliği’nde evliliğin erotik aşk üzerindeki üstünlüğüne odaklanıyor. Filozofa göre, yaşam deneyiminin üç evresi vardır: estetik, etik ve dinsel. Estetik evreyi dünyevi zevkler oluşturur; bu evredeki estetler bencil, güvenilmez ve geçici zevklerin avucunda yaşarlar. Ancak etik bir yaşam estetik yaşama, evlilik de salt erotik aşka tercih edilmelidir. Kierkegaard “Evliliğin tözü erotik aşktır” der; yani evlilik aşkı bitirmediği gibi, onu
“Evlilik bir karakter okuludur, insan karakterini yüceltmek ve eğitmek için evlenir.”
Kierkegaard Ya/Ya da’nın bir bölümünü oluşturan Evliliğin Estetik Geçerliliği’nde evliliğin erotik aşk üzerindeki üstünlüğüne odaklanıyor. Filozofa göre, yaşam deneyiminin üç evresi vardır: estetik, etik ve dinsel. Estetik evreyi dünyevi zevkler oluşturur; bu evredeki estetler bencil, güvenilmez ve geçici zevklerin avucunda yaşarlar. Ancak etik bir yaşam estetik yaşama, evlilik de salt erotik aşka tercih edilmelidir. Kierkegaard “Evliliğin tözü erotik aşktır” der; yani evlilik aşkı bitirmediği gibi, onu kendinde içerir.
Kierkegaard’un baştan çıkarıcısı Johannes’e yargıç Wilhelm’in ağzından yazılan, cevap niteliğindeki bu metin, evliliği odak noktasına alırken aynı zamanda filozofun etik anlayışını da okura sunuyor.