Metinler dünyaya bakışın resmi ya da fotoğrafıysa, yazar gözünü dünyaya batırıp yazansa, okuma edimi eleştirel bakışı yanına almak zorunda. “Feminist okuma” eleştirinin kadından yana bakışını temsil eden, metinden yola çıksa da dünyayı yorumlayan, okuduğu dünyayı tersyüz ederek yeniden yazan bir eylemi anlatır. Dolayısıyla feminist okuma, yazarın başka türlü bir yaşam isterken düştüğü tuzaklara dikkat çeken, dönüşümü tetikleyen üçüncü gözün temsilidir.
Okumak, kadınlar açısından metaforik bir kalkan, kaldıraç ya da silah diye düşünülebilir. Kadınların ve queerlerin hafızasında kimi zaman bireysel kimi zaman kolektif yollarla oluşturulmuş okuma listeleri bulunuyor. Bu listeler paylaşılıyor, okunuyor, üzerine konuşuluyor ve eleştiri
Metinler dünyaya bakışın resmi ya da fotoğrafıysa, yazar gözünü dünyaya batırıp yazansa, okuma edimi eleştirel bakışı yanına almak zorunda. “Feminist okuma” eleştirinin kadından yana bakışını temsil eden, metinden yola çıksa da dünyayı yorumlayan, okuduğu dünyayı tersyüz ederek yeniden yazan bir eylemi anlatır. Dolayısıyla feminist okuma, yazarın başka türlü bir yaşam isterken düştüğü tuzaklara dikkat çeken, dönüşümü tetikleyen üçüncü gözün temsilidir.
Okumak, kadınlar açısından metaforik bir kalkan, kaldıraç ya da silah diye düşünülebilir. Kadınların ve queerlerin hafızasında kimi zaman bireysel kimi zaman kolektif yollarla oluşturulmuş okuma listeleri bulunuyor. Bu listeler paylaşılıyor, okunuyor, üzerine konuşuluyor ve eleştiri yazıları yazılıyor. Queer/feminist kanonun oluşumu ve gelişimi üzerine yayımlanan metinlerin sayısında ciddi bir artış var. Türkiye’de ve dünyada feminist kuram tüm disiplinleri etkiliyor.
Feminist Okumalar/Cumhuriyet’ten Günümüze Edebiyatta Cinsellik ve Erotizm, tarihsel, felsefi ve psikanalitik bağlamlarıyla metinleri irdeliyor, queer/feminist yönteme ve araştırmaya yüzünü dönen, edebiyat tarihimize bu bağlamda eşitlikçi yaklaşan yanıyla özel bir tartışma yürütüyor. Feminist ve queer kanon üstüne, feminist yöntem ve disiplinlerarasılık üzerine düşünen herkes için, yaklaşık yüzyıllık edebiyat tarihinin üretilmiş metinlerine odaklanıyor, eşit biçimde kurgulanmış “roman/queer roman”, “tiyatro/queer tiyatro” vb. bölümlerle alana katkı sunarken, dildeki dönüşümlere, cinsiyetlendirilmiş imge yaratımına ve “feminist okumalar” atölye çalışmalarına dayanan deneyimiyle, kadınları ve queerleri bağımsız araştırmaya ve okumaya davet ediyor.