Kitabın yazarı şunları söylemekte:
Bugüne değin plastik sanatların tarihi, kuramsal yapısı, dünyadaki, ülkemizdeki durumu ve bu gibi konularda Tekhne Yayınları’ndan birçok kitabım yayınlandı. Bu kitaplarda resim sanatı başta olmak üzere, heykel ve mimariye dair nesnel ve öznel düşüncelerimi çok açık şekilde ortaya koydum. Hemen belirtmem gerekir ki bilinç ve mantık sırasıyla ortaya koyduğum bu kitaplarda dile getirilenler ve onların ışığında yapılacak başka doğru kitap yaklaşımları, yanı sıra yapılacak araştırma-inceleme çalışmaları yapılmadan ve tüm açıklığıyla bunları kendine dert edinen kişi/ler tarafından iyice yoğrulmadan “Fotoğraf” konusunu da anlamak mümkün olamayacaktır. Bu ciddi durumu, bu kitabı eline alacak herkesin fark
Kitabın yazarı şunları söylemekte:
Bugüne değin plastik sanatların tarihi, kuramsal yapısı, dünyadaki, ülkemizdeki durumu ve bu gibi konularda Tekhne Yayınları’ndan birçok kitabım yayınlandı. Bu kitaplarda resim sanatı başta olmak üzere, heykel ve mimariye dair nesnel ve öznel düşüncelerimi çok açık şekilde ortaya koydum. Hemen belirtmem gerekir ki bilinç ve mantık sırasıyla ortaya koyduğum bu kitaplarda dile getirilenler ve onların ışığında yapılacak başka doğru kitap yaklaşımları, yanı sıra yapılacak araştırma-inceleme çalışmaları yapılmadan ve tüm açıklığıyla bunları kendine dert edinen kişi/ler tarafından iyice yoğrulmadan “Fotoğraf” konusunu da anlamak mümkün olamayacaktır. Bu ciddi durumu, bu kitabı eline alacak herkesin fark etmesi ve eğer fotoğraf ile bir amatörlüğün ötesinde ilgileneceklerse, bu zorlu yolu kabul edip, göze alması gerekiyor. Fotoğraf, plastik sanatlarla kurduğu ilişki oranında sinemanın da yolunu açmış ve özellikle zamanımız açısından sinemanın bütünsel sanat algı temsilcisi olmasını sağlamış hem çok önemli bir aracı, hem de bir geçiş noktasıdır.
Fotoğraf konusunu sanat tarihsel akışı içinde anlamaya ve aktarmaya çalışan bu kitap, fotoğrafın sanata göz kırpan tavır ve kimliklerine geniş vurgularda bulunarak, söz konusu akış içindeki gelişme ve kırılmalara neden olan olgusal noktalara da işaret etti. Dolayısıyla böyle bir kitap, görsel sanatları tüm boyutta görmek açısından bir gereklilik olarak doğdu.