“Bu kitapta Adem Yoksun’un, Kader Muhafızı’nın ve Bay B’nin şiirlerini bulacaksınız. Üç katil şairim… Aslına bakılırsa Adem Bey tam anlamıyla katil sayılmaz. Kendisi müntehir bir şair. Geniş anlamıyla bakılırsa kendini öldürmek de bir nevi cinayet sayılabileceğinden, onun için de diğer katillerin arasında kendini ifade edebilecek denli gözünü kan bürümüş diyebiliriz.”
“Ahlat Ağacı” filminde Nuri Bilge Ceylan’ın, “Taşra Mektubu”na yaptığı referanslar ile gündeme oturan Polat Onat, şiiri bıraktığını söylese de, kurgu metinlerinin içinde şiirlerini ve şairlerini yaşatan bir yazar olmaya devam ediyor.
Yeni bir şiir dosyası hayata getirmemek noktasındaki kararlılığı, ancak hayatını ve söyleyişini temelden şiirleştirmiş bir yazar gö
“Bu kitapta Adem Yoksun’un, Kader Muhafızı’nın ve Bay B’nin şiirlerini bulacaksınız. Üç katil şairim… Aslına bakılırsa Adem Bey tam anlamıyla katil sayılmaz. Kendisi müntehir bir şair. Geniş anlamıyla bakılırsa kendini öldürmek de bir nevi cinayet sayılabileceğinden, onun için de diğer katillerin arasında kendini ifade edebilecek denli gözünü kan bürümüş diyebiliriz.”
“Ahlat Ağacı” filminde Nuri Bilge Ceylan’ın, “Taşra Mektubu”na yaptığı referanslar ile gündeme oturan Polat Onat, şiiri bıraktığını söylese de, kurgu metinlerinin içinde şiirlerini ve şairlerini yaşatan bir yazar olmaya devam ediyor.
Yeni bir şiir dosyası hayata getirmemek noktasındaki kararlılığı, ancak hayatını ve söyleyişini temelden şiirleştirmiş bir yazar gösterebilirdi… Şiir, işte tam böyle bir noktada bırakılır ve işte şiir tam bu noktada şair karakterlerin elinde keskin bir hâl alır.
Fihrist Kitap olarak, “Polatonat”ın günümüz Türk şiiri adına neler vadettiğini gözler önüne seren, değerli bir antoloji ile karşınızdayız.
Şair öldürse de şiir ölmez.