Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol

Kendini Nasıl Bilirsin?

ISBN : 9786258185386
Stokta Var Stokta Var
410,00 TL
295,20 TL
Öne Çıkan Bilgiler:

Kur’an’da en kısa üç sûreden biri olan Sûre-i Asr, insanı tarif etmektedir. İnsana ait tüm gerçekler bu üç âyet içinde eksiksiz ifadesini bulmaktadır. Sûre-i Asr, insan hakkında Cenâb-ı Hakk'ın temel bir tanımıdır. Bir anlamda insanlığın bütün problemlerini özetleyen bir hikmetler demetidir. Sûre-i Yûsuf'ta ayrıntılı bir biçimde insanın psikolojik yapısı, davranışları, Allah'a yakîn olması bakımından yapması lazım gelen nefis mücadeleleri anlatılmıştır.
Sûre-i Yûsuf, insanın esrarını, insan gerçeğini kat kat ve derinlemesine anlatırken, onu enfüsî

Tür : Giriş
Sayfa Sayısı : 334
Cilt Tipi : Ciltsiz
Yayın Tarihi : 5/2024
Boyut : 15.0 x 24.0
Hamur Tipi : 2. Hamur
ISBN Numarası : 9786258185386
Daha Fazla Nefes Yayıncılık
Daha Fazla Genel
Beğen
20.11.2024 tarihine kadar kargoda

Tükendi

Gelince Haber Ver
Listeye Ekle
Tavsiye Et Tavsiye Et
Yorum Yap Yorum Yap
Fiyat Alarmı Fiyat Alarmı

Kur’an’da en kısa üç sûreden biri olan Sûre-i Asr, insanı tarif etmektedir. İnsana ait tüm gerçekler bu üç âyet içinde eksiksiz ifadesini bulmaktadır. Sûre-i Asr, insan hakkında Cenâb-ı Hakk'ın temel bir tanımıdır. Bir anlamda insanlığın bütün problemlerini özetleyen bir hikmetler demetidir. Sûre-i Yûsuf'ta ayrıntılı bir biçimde insanın psikolojik yapısı, davranışları, Allah'a yakîn olması bakımından yapması lazım gelen nefis mücadeleleri anlatılmıştır.
Sûre-i Yûsuf, insanın esrarını, insan gerçeğini kat kat ve derinlemesine anlatırken, onu enfüsî mânânın sırrı içinde gizlemiştir. Tasavvuf konusunda yazılmış eserler, Sûre-i Yûsuf’un insanı tanımladığını dile getirir. Hatta mânâ ilminde şöyle bir kural vardır: “Bir konuyu anlayıp çözemiyorsanız Sûre-i Yûsuf’a başvurunuz.”
Hz. Yûsuf’un kıssası, insanın on dokuz özelliğinin yapısal ve fonksiyonel tüm gerçeklerini hem dış mânâların bize verdiği emirlerle hem de bu özelliklere ışık tutan her bir ilâhî emirle açıklamaktadır.
***
İnsanoğlunun yaratılış sebebi, hadîs-i kudsîde belirtildiği üzere yaratanı olan “Allah Zü’l-Celâl’i tanımak ve sevmektir.” Bunun gerçekleşmesi, varlıkta yaratandan başka hiçbir şeyin olmadığını idrak ederek, “ben” ve “benim” kavramlarından tamamen vazgeçmekle; ötekileştirilmiş olanı yok ederek vahdet şuuruna ermekle olur. Kur’ân-ı Kerîm tümü ile bize bunu işaret etmektedir. Resûlullah Efendimiz’e teklif edilen “oku” emrinin anlamı budur, yani eşyanın hakikatinin ve sistemin okunmasıdır. 
                                                                                                                                                          Ahmet Özhan 

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.