Conrad’ın kişisel ve ulusal benliğe, sadakat ve sevgiye, insanın insanı boğazlama kabiliyetine hasrettiği Korsan’da Devrim sonrasına, Napoléon’a göz kırpan o günlere tanıklık ediyoruz. Büyük mücadeleler ve orman kanunlarıyla şekillenmiş bir yaşamı geride bırakıp Güney Fransa’ya dönen topçu astsubayı Peyrol, bu kez başka yollara sapacak, kendini bir savaşın ortasında bulacaktır.
“Conrad, James Joyce ve Marcel Proust’la birlikte, anlatı tekniğinde yaşanan devrimin (ve krizin) başlıca yaratıcılarındandı.”
–Italo Calvino
“Conrad her şeyi azamete, görk
Conrad’ın kişisel ve ulusal benliğe, sadakat ve sevgiye, insanın insanı boğazlama kabiliyetine hasrettiği Korsan’da Devrim sonrasına, Napoléon’a göz kırpan o günlere tanıklık ediyoruz. Büyük mücadeleler ve orman kanunlarıyla şekillenmiş bir yaşamı geride bırakıp Güney Fransa’ya dönen topçu astsubayı Peyrol, bu kez başka yollara sapacak, kendini bir savaşın ortasında bulacaktır.
“Conrad, James Joyce ve Marcel Proust’la birlikte, anlatı tekniğinde yaşanan devrimin (ve krizin) başlıca yaratıcılarındandı.”
–Italo Calvino
“Conrad her şeyi azamete, görkeme ve kozmosa dönüştürüyor.”
–Witold Gombrowicz
“Conrad’ın kalemi düzyazının tartışmasız en ürkütücü kalemi. Yazdığı her paragrafın, durulduktan sonra, nasıl olur da yeniden dalgalar halinde çınlayabildiğini anlayabilseydim keşke.”
–T. E. Lawrence