Makine Sanatı ve Diğer Yazılar, Ezra Pound’un daha önce yayınlanmamış ve okuyucusunun kolayca erişemediği yazılarından oluşuyor. 1920’lerin sonlarından 1940’ların başlarına kadar olan süreçte kaleme alınan bu yazılar; “Makine Sanatı”, “Nasıl Yazılır”, “Avrupa Paideuması” ve “Pragmatik Estetik” başlıkları altında “makine”yi güzel-lik için yeni bir kriter olarak geliştirirken çeşitli estetik kaygıları da dilbilgisi kurallarından ziyade matematiksel yasa-larla ele alıyor. Ezra Pound’un İtalya yıllarına ait bu makaleler, Kantolar’ın 1940’ların sonlarında yazılan bölümle-rin
Makine Sanatı ve Diğer Yazılar, Ezra Pound’un daha önce yayınlanmamış ve okuyucusunun kolayca erişemediği yazılarından oluşuyor. 1920’lerin sonlarından 1940’ların başlarına kadar olan süreçte kaleme alınan bu yazılar; “Makine Sanatı”, “Nasıl Yazılır”, “Avrupa Paideuması” ve “Pragmatik Estetik” başlıkları altında “makine”yi güzel-lik için yeni bir kriter olarak geliştirirken çeşitli estetik kaygıları da dilbilgisi kurallarından ziyade matematiksel yasa-larla ele alıyor. Ezra Pound’un İtalya yıllarına ait bu makaleler, Kantolar’ın 1940’ların sonlarında yazılan bölümle-rine dair önemli ipuçları sunuyor.
Yale Üniversitesi’nin Pound Arşivi’ndeki özel bir dosyadan çıkarılan, Pound’un Makine Sanatı için kullanmayı plan-ladığı fotoğrafların bulunduğu bu eserde, şaire ait bir mektup da kendi el yazısıyla yer alıyor.
Makinelerin; plastik güzelliğini, formunu, karışık yapısını, akustiğini, mimari ve sosyolojiyle ilişkisini tartışmaya açan Pound, her yazısını mekanik bir aksam gibi kurarak fikir dünyasında oluşturduğu bu makine ile İtalya’da geçirdiği yıllarını kaybolmaktan kurtarıyor.