Afganistan’da iyi bir kız babasının söylediklerini kabul eder. İyi bir kız asla okula gitmez. İyi bir kız bulaşıkları yıkar ve evde oturur. Ve ne yazık ki ben kötü bir kızım çünkü okula gidiyor ve eğitim alıyorum. İnsan olarak haklarımı istiyorum; sevdiğim şeyi yapmak istiyorum.
Birleşmiş Milletler tarafından bir kadın olarak doğmak için dünyadaki en kötü yer ilan edilen Afganistan’da dünyaya gelen Zarifa, büyüdükçe birtakım şeylerin yanlış olduğunu fark eder. Amcaları tarafından yönlendirilen hayatı kabul etmez ve bir çıkış yolu arar. Kendi gibi birçok kadının aynı kaderi paylaştığını gördüğünde yılgınlığa
Afganistan’da iyi bir kız babasının söylediklerini kabul eder. İyi bir kız asla okula gitmez. İyi bir kız bulaşıkları yıkar ve evde oturur. Ve ne yazık ki ben kötü bir kızım çünkü okula gidiyor ve eğitim alıyorum. İnsan olarak haklarımı istiyorum; sevdiğim şeyi yapmak istiyorum.
Birleşmiş Milletler tarafından bir kadın olarak doğmak için dünyadaki en kötü yer ilan edilen Afganistan’da dünyaya gelen Zarifa, büyüdükçe birtakım şeylerin yanlış olduğunu fark eder. Amcaları tarafından yönlendirilen hayatı kabul etmez ve bir çıkış yolu arar. Kendi gibi birçok kadının aynı kaderi paylaştığını gördüğünde yılgınlığa kapılmaktansa hayatını kurtaracağını düşündüğü müziğe sıkıca sarılır.
Ocak 2017'de, Afganistan'dan tamamı kadınlardan oluşan bir orkestra, Dünya Ekonomik Forumu'nda dünya liderleri için bir performans sergiledi; bu, ülkenin Taliban'ın karanlık günlerinden bu yana ne kadar yol kat ettiğinin bir simgesiydi. Viyola sanatçısı Zarifa Adiba, İsviçre'de orkestrayı yönettiğinde henüz 18 yaşındaydı.
Bu kitap, Zarifa’nın olağanüstü yolculuğuna tanıklık ederek, zorlu ve değişmesi kolaylıkla mümkün olmayan bir kaderin altından kalkan güçlü bir umudun hikâyesini okurlarla buluşturuyor.
“İnanılmaz derecede cüretkâr ve cesur bir tanıklık. Gazeteci Anne Chaon’un dokunuşuyla olağanüstü bir kader anlatışı.” – Livres Hebdo