Yaşamı, yapıtları ve yazdıklarıyla sanat ve tarih sayfalarında özgün yerini alan Leonardo da Vinci ardında 7000 sayfalık yazı ve çizimlerden oluşan notlar bırakmıştır. Da Vinci’nin ölümünden sonra öğrencisi Francesco Mezzi’nin, bu notlardan derlediği Resim Kitabı’nın ilk bölümü Paragone
delle arti (Sanatların Karşılaştırılması) veya kısaca Paragone (Karşılaştırma) adıyla bilinmektedir. Resim sanatının temelleri üzerine notlardan oluşan bölümde Leonardo da Vinci, resim sanatını şiir, heykel ve müzikle karşılaştırır. Ressamın şair, heykelci ve müzisyen karşısındaki üstünlüğünü dile getirdikten sonra resmin bilim ve felsefeyle olan ilişkisini de ortaya koyar.
Elinizdeki baskıda, özgün metinle Kemal Atakay’ın ustalıklı çevirisini
Yaşamı, yapıtları ve yazdıklarıyla sanat ve tarih sayfalarında özgün yerini alan Leonardo da Vinci ardında 7000 sayfalık yazı ve çizimlerden oluşan notlar bırakmıştır. Da Vinci’nin ölümünden sonra öğrencisi Francesco Mezzi’nin, bu notlardan derlediği Resim Kitabı’nın ilk bölümü Paragone
delle arti (Sanatların Karşılaştırılması) veya kısaca Paragone (Karşılaştırma) adıyla bilinmektedir. Resim sanatının temelleri üzerine notlardan oluşan bölümde Leonardo da Vinci, resim sanatını şiir, heykel ve müzikle karşılaştırır. Ressamın şair, heykelci ve müzisyen karşısındaki üstünlüğünü dile getirdikten sonra resmin bilim ve felsefeyle olan ilişkisini de ortaya koyar.
Elinizdeki baskıda, özgün metinle Kemal Atakay’ın ustalıklı çevirisini karşılıklı sayfalarda okuyacaksınız. “Ressam, insanın aklına gelebilecek her şeyin efendisidir, çünkü ressam onu kendinden geçiren güzellikler görmeyi arzu ederse, bu güzellikleri yaratmak elindedir; keza insanı
korkutan, maskaraca ve gülünç olan ya da gerçekten acıma hissi uyandıran şeyler görmek isterse, bunların efendisi ve yaratıcısıdır.”