Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin, Artaud'nun Kasım 1947'de Radio-diffusion française stüdyosunda kaydettiği, 2 Şubat 1948'de radyodan yayımlanacağı duyurulan fakat "şok edici" ve sakıncalı bulunarak iptal edilen program kaydının metnidir.
Artaud, yayını sesli bir sabotaj olarak tasarlamıştır: Dünyayı değil, yaşamı söylemek için. Beden ile ruhu birbirinden ayıran ve beynin mahrem gerçekliğini iğdiş eden Hıristiyan mitolojisini, soğuk savaşa doğru hızla yürüyen dünyayı, dokunduğu her şeyi metalaştıran, genel olarak kapitalizmin, özel olarak da Amerikan kapitalizminin yıkıcı insan kuşatmasını lanetleyen bir yayın olarak.
Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin, bu program için yazılan fakat kaydedilemeyen "Gaddarlık Tiyatrosu
Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin, Artaud'nun Kasım 1947'de Radio-diffusion française stüdyosunda kaydettiği, 2 Şubat 1948'de radyodan yayımlanacağı duyurulan fakat "şok edici" ve sakıncalı bulunarak iptal edilen program kaydının metnidir.
Artaud, yayını sesli bir sabotaj olarak tasarlamıştır: Dünyayı değil, yaşamı söylemek için. Beden ile ruhu birbirinden ayıran ve beynin mahrem gerçekliğini iğdiş eden Hıristiyan mitolojisini, soğuk savaşa doğru hızla yürüyen dünyayı, dokunduğu her şeyi metalaştıran, genel olarak kapitalizmin, özel olarak da Amerikan kapitalizminin yıkıcı insan kuşatmasını lanetleyen bir yayın olarak.
Tanrı Yargısının İşini Bitirmek İçin, bu program için yazılan fakat kaydedilemeyen "Gaddarlık Tiyatrosu" şiiri ve Artaud'nun programla ilgili yazdığı tüm mektuplarla birlikte, Türkçede ilk defa bu kadar kapsamlı olarak okurla buluşuyor.
Eğer bir yerde önyargılar varsa yok edilmelidirler, yazarın, şairin görevi, evet görevi diyorum, bir daha hiç çıkmayacağı bir metne, kitaba veya bir dergiye gidip korkakça kendini kapatmak değildir, tam tersi dışarı çıkmaktır, kamunun zihnini sarsmak için, ona saldırmak için, yoksa neye yarar?