Türkçülüğün Esasları, 1923’te yayımlanmıştır. Osmanlı dağılmış, adı “Türkiye” olan yeni bir devlet doğmuştur ki, bu topraklarda hangi etnisiteye dâhil olursa olsun herkes “Türk” kabul edilmiştir. Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları’yla Yeni Türkiye’nin fikrî çerçevesini çizmiştir.
Eser, birçok defa yeni yazıya aktarılmıştır. Ancak, imlada farklı yol takip edilmiştir. Gökalp’ın kelimelerini değiştirmeden mümkün olduğu kadar okumayı kolaylaştırıcı yol tercih edilmiştir.
Gökalp, Türkçülüğün Esasları’nda dilde sadeleştirme ve tasfiye üzerinde durur; “aşırı” tasfiyeci olarak Raif Mehmet Fuat’ı gösterir. Raif Mehmet Fuat (Köseraif)’ın Türk Yurdu’nda çıkan “Türk Dilini Sadeleştirmek Meselesi” başlıklı makalesini, kıyas imkân
Türkçülüğün Esasları, 1923’te yayımlanmıştır. Osmanlı dağılmış, adı “Türkiye” olan yeni bir devlet doğmuştur ki, bu topraklarda hangi etnisiteye dâhil olursa olsun herkes “Türk” kabul edilmiştir. Ziya Gökalp, Türkçülüğün Esasları’yla Yeni Türkiye’nin fikrî çerçevesini çizmiştir.
Eser, birçok defa yeni yazıya aktarılmıştır. Ancak, imlada farklı yol takip edilmiştir. Gökalp’ın kelimelerini değiştirmeden mümkün olduğu kadar okumayı kolaylaştırıcı yol tercih edilmiştir.
Gökalp, Türkçülüğün Esasları’nda dilde sadeleştirme ve tasfiye üzerinde durur; “aşırı” tasfiyeci olarak Raif Mehmet Fuat’ı gösterir. Raif Mehmet Fuat (Köseraif)’ın Türk Yurdu’nda çıkan “Türk Dilini Sadeleştirmek Meselesi” başlıklı makalesini, kıyas imkânı sağlamak için, kitabın sonuna koyduk.
Gökalp’ın Yeni Türkiye için tekliflerini bir bütün olarak elinizdeki Türkçülüğün Esasları’nda okuyacaksınız.